George Cukor (1899-1983)

George Cukor

George Dewey Cukor, američki režiser mađarsko-jevrejskog porekla, rođen je 07. jula 1899. godine u Njujorku. Karijeru je započeo u pozorištu, da bi 1928. godine prešao u Holivud, a 1930. učestvovao u snimanju “All Quiet on the Western Front”. Bio je pomoćni režiser za tri Paramount filma, da bi 1931. godine snimio “Tarnished Lady”, svoj samostalni režiserski debi. U svojoj bogatoj karijeri snimio je preko šezdeset filmova i bio poznat po sposobnosti da izvuče maksimum iz svojih glumica. Pet puta je nominovan za najboljeg režisera, a Oskara je uzeo samo za “My Fair Lady”. Iako je svoju homoseksualnost držao podalje od očiju javnosti, Cukor je bio i nezvanični vođa holivudske gej subkulture. Umro je od srčaog udara 24. januara 1983. godine.

Slede kratki osvrti na njegove filmove koje sam do sada pogledao, pa ću vremenom dopunjavati listu. Ukoliko želite, možete ostaviti vaše recenzije u komentarima, pa da napravimo zajednički osvrt na njegovu celokupnu karijeru.

Dinner at Eight (1933)

Oh, sure, honey. Friday. A week from tonight. Dinner at eight.

U kući velikog njujorškog brodovlasnika održaće se svečana večera povodom posete engleskih plemića. Na večeru su pozvane mnoge ugledne ličnosti iz visokog društva. Pored domaćina i domaćice i počasnih gostiju, biće tu i glumac koji se proslavio u eri nemog filma, penzionisana pozorišna glumica koja je nekada bila velika zvezda, verenik njihove ćerke, poznati doktor, kao i novopečeni tajkun i njegova žena.

Na prvi pogled ovo je večera njujorškog visokog društva, ali ovo je period Depresije i stvari nisu baš tako sjajne kako izgledaju. Sve ove ličnosti su opterećene problemima, kriju tajne i imaju skrivene namere, koje se postepeno razotkrivaju u nedelji koja prethodi okupljanju, kao i uoči samog događaja.

“Dinner at Eight”, Cukorova melodrama sa dozom humora, bazira se na karakterizaciji likova i njihovih međusobnih odnosa, skoro isključivo kroz dobro napisane dijaloge, koje nam prezentuje sjajna glumačka postava. Film prizemljuje visoko društvo i pokazuje nam da se njihovi životi suštinski ne razlikuju od života običnog naroda i prikazuje socijalne promene nastale usled Depresije.

Nisam u stanju da sagledam film iz ugla njegovih savremenika, ali iz moje perspektive, iako nije ništa spektakularno, sasvim je solidan izbor za lenjo zimsko popodne uz male ekrane.

7/10

Camille (1936)

Ne znam da li je “Moulin Rouge” iz 2001. godine rimejk ovog filma, ali iako donekle različito razrađene, priče koje ovi filmovi donose su u osnovi identične. Iako ne volim mjuzikle a izuzetno volim crno-bele klasike iz prve polovine prošlog veka, “Moulin Rouge” mi je u svakom pogledu bolji.

Greta Garbo je za ovaj film bila nominovana za Oskara, ali na mene nije ostavila nikakav utisak, a hemija (ukoliko je uopšte ima) između nje i Roberta Tejlora ne može ni da se poredi sa onom koju su šest decenija kasnije imali Nikol Kidman i Evan MekGregor. Sa tehničke strane, filmu nemam šta da zamerim, osim eventualno preglumljivanja, ali dok sam “Moulin Rouge” gledao nebrojeno puta i svaki put me je emotivno rasturio, “Camille” mi je bio prilično dosadan i ne nameravam da ga ikada repriziram.

6/10

George Cukor

Gone with the Wind (1939)

(uncredited)

Prosto je neverovatno da je ovaj film snimljen tridesetih godina prošlog veka, jer ni sada, skoro vek kasnije, nije zastareo. Prelepu, odlično napisanu priču oživela je na velikom platnu fantastična glumačka ekipa. Film je savršen i tehnički i suštinski i kada se završio imao sam poriv da ga odmah ponovo pogledam. Nisam, ali samo zbog nedostatka vremena, jer ovo bezvremeno remek-delo traje puna četiri sata. A ljudi kažu da je knjiga bolja. To mora da se pročita.

10/10

The Wizard of Oz (1939)

(uncredited)

Ovo je jedan od onih filmova koji će trajati večno. Gledale su ga naše bake kada su bile deca, gledace ga i naši praunuci. Film čije vrednosti ne zastarevaju, jedan od onih koji definišu izraz “klasik”. Samo površni gledaoci mogu ga smatrati samo bajkom za decu, jer ovo remek-delo je mnogo više od toga i njegova dubina obuhvata sve generacije.

Iako je snimljen pre osamdeset godina još uvek se drži čak i vizuelno i njegovi kostimi i efekti, iako katastrofalno zastareli, i dalje su efektni. Mada bi sa vizuelne tačke gledišta bilo interesantno videti kako bi sve to izgledalo sa današnjom tehnologijom, mislim da je ovo ipak jedna od onih svetinja u koje ne treba dirati.

10/10

Iako Cukor nije snimio ni jednu scenu ovog filma, on je proveo izvesno vreme na setu i napravio brojne izmene, koje su dovele do toga da film izgleda onako kako ga svi dobro znamo.

A poster for George Cukor’s 1940 romantic comedy ‘The Philadelphia Story’, starring (left to right) Katharine Hepburn, Cary Grant and James Stewart. (Photo by Silver Screen Collection/Getty Images)

The Philadelphia Story (1940)

Delom skrubol, delom romantična komedija. Ljubavni trougao između Ketrin Hepbern, Džejmsa Stjuarta i Keri Granta jednostavno ne može da omane. Jedan od mojih omiljenih.

9/10

Gaslight (1944)

U Londonu, krajem devetnaestog veka, poznata operska pevačica je misteriozno ubijena. Njena sestričina, koja je živela s njom, istraumirana napušta kuću u kojoj se ubistvo odigralo i seli se u Italiju kod porodičnog prijatelja.

Godinama kasnije, zaljubljuje se u misterioznog muškarca, udaje se za njega i zajedno se vraćaju u kuću koju je nasledila od tetke, mesto koje budi nemile uspomene i traume koje izbijaju na površinu. Muž, koji naizgled pokušava da joj pomogne da prebrodi ove traume i od prošlosti se okrene ka budućnosti, u stvari od starta ima skrivene motive i, zarad postizanja nekog svog tajnog cilja, sistematski je udaljava od spoljnog sveta i postepeno tera u ludilo.

8,5/10

Ceo osvrt možete pogledati ovde.

Adam’s Rib (1949)

Ovaj film se smatra jednom od najboljih komedija svih vremena i ultimativnim filmom o borbi među polovima. Nije urnebesan u današnjem smislu, ali je pametan i duhovit na opušten i elegantan način kakav se odavno više ne viđa. Ovo je jedan od devet filmova koje su Prva dama filma i Spenser Trejsi snimili zajedno, i kako su bili par u stvarnom životu, varnice njihove afere prenele su se i na veliko platno. Topla preporuka za komediju sa stilom.

8/10

A Star Is Born (1954)

Nemam ništa protiv mjuzikala. Priča može biti ispričana regularnom glumom ili kroz pesmu i igru i obe varijante imaju svoje draži. Ali kada se snimi normalan film od devedeset minuta i onda se ispreseca sa još toliko muzičkih numera, čiji je jedini doprinos priči to što film čine duplo dužim, dobija se tri sata agonije. Iako je film odličan, jedva sam izdržao do kraja.

Film je rimejk istoimene drame iz 1937. godine kojoj su pridodate muzičke numere i kada bismo ih sve izbacili to ni malo ne bi uticalo na radnju, ali bismo bili uskraćeni za fantastično pevanje. Po meni, trebalo je da prepevaju film i naprave pravi mjuzikl u kome je cela priča predstavljena kroz pesmu i igru i koji bi bio upola kraći i držao pažnju od početka do kraja.

7/10

My Fair Lady (1964)

What the girl does here is our affair. Your affair is to get her back so she can continue doing it.

U ovoj već legendarnoj filmskoj adaptaciji čuvenog londonskog i brodvejskog mjuzikla, Reks Harison reprizira ulogu uobraženog profesora fonetike, koji za opkladu dovodi sa ulice siromašnu prodavačicu cveća kako bi je prevaspitao u damu. Film je nominovan za dvanaest Oskara, od čega je uzeo osam, a interesantno je da Odri Hepbern nije ni nominovana za ulogu Elajze Dulitl, dok je njena prethodnica iz pozorišne verzije, Džuli Endrjus, iste godine uzela Oskara za ulogu Meri Popins.

Ne osporavam apsolutno zasluženog Oskara Endrjusove, ali smatram da je Odri zaslužila makar nominaciju, za transformaciju koju je pokazala u ovom filmu i snažne emocije koje je prenela na platno. Na njen šarm i harizmu nije ni potrebno trošiti reči.

Nisam ljubitelj mjuzikla, a još manje filmova od tri sata, ali ovaj trosatni mjuzikl svakako je vredan pažnje bez obzira na vaš filmski ukus. Jednostavna ali zanimljiva priča, inteligentni i duhoviti dijalozi, nepretenciozne muzičke numere, scenografija i režija koje ostavljaju utisak da gledate pozorišnu predstavu ali joj daju epske proporcije, bajkovita atmosfera i odlična glumačka ekipa čine ovaj mjuzikl jednim od najupečatljivijih ostvarenja šezdesetih. Obavezna lektira, ako uopšte ima filmofila koji ga već nisu pogledali.

8,5/10

Koliko biste vi dali zvezdica ovom filmu/seriji?

Kliknite na zvezdicu od 1 do 5 i glasajte!

Prosečan rejting... 4.3 / 5. Ukupno glasova: 3

Nema glasova još uvek! budi prvi i oceni.

Ostavite komentar preko Facebook-a

Responses

Your email address will not be published.

O autoru teksta

Najnovije recenzije / novosti

Dekalog (1989 – 1990)

Dekalog je poljska televizijska serija (iako ga neki nazivaju i desetočasovnim filmom) koji su zajedno napisali jedan od najvećih filmskih umetnika Kšištof Kješlovski i njegov

Pročitaj više »
Filmovi
Movie hipster

The Northman (2022)

The Northman (2022) Robert Egers je sa svega dva dugometražna filma uspeo da stvori veliku bazu fanova koji su sa nestrpljenjem počeli da iščekuju svaki

Pročitaj više »

Pratite nas na društvenim mrežama

Trenutno popularno

Dune
SPIDER-MAN: NO WAY HOME
The Witcher: Season 2

Upadajte na naš NEWSLETTER

pozdrav

Napravite profil i prodružite nam se na MOVIE TALKS privatnoj društvenoj mreži namenjenoj za filmofile!

movie-talks-community-logo

Login to your account