Pieces of a Woman (2020)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit

Pieces of a Woman (2020)

“Pieces of a Woman” je na mojoj “must see” listi gotovo godinu dana, ali ga do nedavno nisam imala snage pogledati, znajući o čemu se radi i kako bi me mogao potresti. Sad mogu reći da moj oprez nije bio bezrazložan, dapače, film me rasturio do najsitnije koščice u tijelu…

SPOILER ALERT!

Sama radnja filma “Pieces of a Woman” je prilično životna i bolna. Mladi bračni par Martha (Vanessa Kirby) i Sean (Shia LaBeouf) proživljava porod svog prvog djeteta u svom domu, uz zamjensku primalju. Iako sam porod prolazi gotovo “školskim” redoslijedom, nakon poroda beba naglo pomodri i cijeli ostatak filma praktički prolazimo kroz njihovo suočavanje s gubitkom djeteta i načinom na koji se oni i njihova obitelj nose sa svojom boli. U pozadini te izjedajuće i destruktivne boli pratimo i razvoj sudske parnice protiv primalje koju potenciraju Marthina majka Elizabeth (Ellen Burstyn) i Sean.

Koliko god je tema filma sama po sebi dovoljna za upečatljivost, ovaj film čine toliko prodornim za sva gledateljeva čula mnogi drugi elementi i činjenice.

Autori ovog filma su životni i kreativni partneri Kornél Mundruczó (režiser) i Kata Wéber (scenaristica), koji su sami proživjeli gubitak djeteta i svoju bol gotovo pa terapeutski odradili zajedničkim radom, prvo na kazališnoj predstavi istog naziva, a kasnije i na ovom filmu. Relativno nepoznati, uspjeli su zainteresirati Sama Levinsona i Martina Scorsesea da produciraju film, a filmskoj ekipi se pridružio i Howard Shore, koji je odradio savršenu muzičku podlogu, koja svakom svojom notom dodatno urezuje svaku emociju još dublje u nas.

Pieces of a Woman

Uvodna scena, prikaz samog poroda, izuzetno je važna za ovaj film i smatra se jednom od najkontroverznijih filmskih scena. Snimljena je iz 6 pokušaja tijekom 2 dana snimanja, u pravoj kući, a ne na filmskom setu, s tim da je cijela scena u trajanju od 24 min snimljena iz jednog kadra. Službeni 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑜 filma (naslov i filmska postava) počinje tek nakon naglog i neugodnog završetka ove scene.

Vanessa Kirby (nominacija za Oscara i nagrada na filmskom festivalu u Veneciji za najbolju žensku ulogu) nije bila prvi izbor za ulogu Marthe, poželjna su bila atraktivnija imena, a ona je do tad bila poznata samo po ulozi princeze Margaret u seriji “Crown”. No, Vanessa se nakon čitanja scenarija toliko zagrijala za tu ulogu da je odletjela u Budimpeštu i tijekom dvosatnog sastanka uspjela uvjeriti Mundruczóa da je ona prava osoba za tu ulogu. Pošto do tad nije rađala, želeći što uvjerljivije odraditi scenu poroda, razgovarala je sa mnogo mladih majki, odgledala bezbroj dokumentaraca te čak uspjela dobiti odobrenje da osobno prisustvuje jednom porodu. I koliko god je odlično odradila ovu scenu, još uvjerljivije, gotovo nestvarno realno je dočarala tu distanciranost, bol, prazninu i gotovo 𝑧𝑜𝑚𝑏𝑖𝑗𝑠𝑘𝑖 nastavak svoje egzistencije na ovom svijetu nakon gubitka kćeri pri porodu.

No, iako je njena bol sasvim razumljiva i opravdana, ona se na neki svoj, tihi i introvertni način bori sa svojim emocijama i traži nadu za nastavak života kroz neke naizgled beznačajne sitnice (sjemenke jabuke koje će možda proklijati kao simbol novog života) i tako što će tijelo svoje umrle kćeri ostaviti Institutu za medicinska istraživanja. Istovremeno, njen partner Sean (neprepoznatljivi Shia LaBeouf) kroz bijes, povratak porocima i podizanjem tužbe protiv primalje (jer netko mora biti krivac) kompenzira svoju bol i činjenicu da njegov i Marthin odnos postaje sve hladniji i hladniji. Iako ih kroz uvodnu scenu filma doživljavamo kao skladan par, gubitak koji su doživjeli (“koji je već i prije njih uništio većinu parova”), uspijeva na površinu izvući sve ono po čemu su različiti – društveni status, obrazovanje, karijeru i to potencira čak do međusobnog fizičkog nasilja.

Ellen Burstyn je fascinantna u ulozi Marthine majke Elizabeth, dobrostojeće židovke, s vlastitim traumama kao jedne od preživjelih žrtava holokausta. Ona konstantno pokušava kontrolirati Marthin život i odluke i ne podnosi Seana jer je siromašan i neuk, ali u njemu sad nalazi saveznika jer on, za razliku od Marthe, svoju bol, poput Elizabeth, liječi mržnjom i osvetom, uništavanjem primalje koja je pomagala pri porodu, financijskom odštetom i njenim zatvorom.

Kroz cijeli film, kao simbol života koji se i dalje neumitno nastavlja, na početku svake nove scene (novog datuma) imamo prikaz mosta u Bostonu na čijoj izgradnji je radio Sean i koji je sa svakom novom scenom sve bliži konačnom spajanju i završetku. Film poentira sve više kako se primiče kraju.

Martha: “How Can I Give This Pain To Someone Else?”

Snažna je i istovremeno poetična završna scena u sudnici gdje, iako to stalno odbija, Martha napokon pristaje svjedočiti i daje svoju verziju događaja, napokon sama prihvaća istinu i suočava se s njom. No film nam nudi još nekoliko završetaka, ne odvojenih i višeznačnih, već nadopunjujućih, nekoliko scena koje svojom poetičnošću, predivnom glazbom i umjetničkim kadrovima zaokružuju sve u jednu predivnu, duboku i slojevitu cjelinu kakav, uostalom, život i jest.

Na vama je da odlučite želite li gledati ovaj film i vidjeti kako završava, jer kao što napisah na početku, suze i bol su neizbježni tijekom gledanja filma. Ali, zar postoji istinski užitak i sreća koju bi mogli cijeniti da nismo spoznali bol i patnju? Predajte se emocijama, proživite ovaj film kao što vam želim da proživite život, sa svim njegovim lijepim i ružnim trenucima. Teške i bolne prevladajte, pobijedite ih, vjerujte da ste kadri za mnogo više nego što mislite i koristite te pobjede za učenje i rast, a one lijepe trenutke čuvajte, njegujte i na svemu tom gradite sebe i odnose do kojih vam je stalo.

Osvrt drugog autora na isti film možete pročitati ovde.

Koliko biste vi dali zvezdica ovom filmu/seriji?

Kliknite na zvezdicu od 1 do 5 i glasajte!

Prosečan rejting... 4.6 / 5. Ukupno glasova: 81

Nema glasova još uvek! budi prvi i oceni.

Ostavite komentar preko Facebook-a

Responses

Your email address will not be published. Required fields are marked *

O autoru teksta

Najnovije recenzije / novosti

Filmovi
Igor Gligorijević

Enter the Dragon (1973)

Enter the Dragon (1973) Dođe Brus Li i prebije sve Šaolin borac napušta manastir i na privatnom ostrvu, skrivenom od očiju javnosti, bavi se sumnjivim

Pročitaj više »
Franšize
Igor Gligorijević

Superman franšiza (1948-)

Kal-El je kao beba, neposredno pred uništenje svoje rodne planete Kripton, poslat na Zemlju. Njegova letelica prizemljila se u blizini grada Smolvila, gde ga pronalaze

Pročitaj više »
Filmovi
Igor Gligorijević

East of Eden (1955)

East of Eden (1955) Osavremenjena priča o Kainu i Avelju “East of Eden” je priča o dva brata, od kojih je jedan miljenik samohranog oca,

Pročitaj više »

Pratite nas na društvenim mrežama

Trenutno popularno

Dune
SPIDER-MAN: NO WAY HOME
The Witcher: Season 2

Upadajte na naš NEWSLETTER

pozdrav

Napravite profil i prodružite nam se na MOVIE TALKS privatnoj društvenoj mreži namenjenoj za filmofile!

movie-talks-community-logo

Login to your account