Last night in Soho (2021)

Last night in saho

Last night in Soho (2021)

Nisam nešto mnogo upućen u rad Edgara Rajta. Gledao sam od njega samo “Baby Driver” koji mi je bio film za gledanje na jedno popodne i posle ga zaboraviš. Ovom filmu sam se međutim prilično obradovao, ponajviše zbog trejlera koji me je vizuelno i estetski očarao. I definitivno film nije razočarao uopšte.

Film “Last night in Soho” prati mladu Eloiz, koju iz milja zovu Eli. Ona je traumatizovana samoubistvom svoje majke koje se desilo u njenoj sedmoj godini, a takođe poseduje i dar da viđa duhove (uglavnom duh njene majke). To je ipak ne sprečava da juri svoj san i odlazi u London na kurs mode sa željom da bude velika modna kreatorka.

Kako je Eli povučena i stidljiva devojka iz malog sela, opsednuta muzikom i modom iz šezdesetih, ona ne pronalazi sebe u društvu elitnih gradskih devojaka koje je gledaju sa visine, te vrlo brzo napušta studentski dom i premešta se u jedan pansion u Sohou.

Zahvaljujući svom daru, ona se u svojoj novoj sobi premešta duhom u prošlost, u šezdesete godine prošlog veka. Tu upoznajemo drugi glavni lik ovog filma, zanosnu Sendi, koja ima za cilj da postane poznata pevačica, a poznanstvo sa menadžerom noćnog kluba, misterioznim Džejkom, će joj omogućiti da ostvari svoj san.

Last Night in Soho
Last night in Soho

Eli postepeno postaje sve više očarana sa Sendi, toliko da se čak i farba u njenu boju kose, a njenu haljinu koristi kao skicu za svoj rad. Međutim, iz noći u noć, san koji je na početku delovao očaravajuće, postepeno se pretvara u košmar, kada Eli vidi Sendinu užasnu sudbinu.

Teško je žanrovski odrediti ovo filmsko ostvarenje. Počinje kao romantična slika šezdesetih, postepeno se pretvara u psiho triler, a na kraju zalazi u horor fantaziju. Ja bih lično ovo nazvao košmarnom vizijom našeg društva.

Poput prošlogodišnjeg “Promising Young Woman”, i “Last night in Soho” se dotiče teme zlostavljanja žena, njihovo svođenje na seksualnu robu, i prikazuje težak položaj žena u jednom svetu kojim upravljaju muškarci. Međutim, dok mi je “Promising Young Woman” imao puno mana u scenariju, smatram da je “Last night in Soho” narativno daleko kvalitetniji i originalniji film.

Mnogi gledaoci će možda imati problema sa trećim činom filma, koji sadrži neke nelogičnosti. Priznajem da je završnica filma mogla biti bolje urađena, ali opet mislim da ne treba zbog par nebuloza pred kraj ignorisati celokupan film koji je odlično urađen. Na kraju krajeva, i film “Get Out” je imao sličnih problema pred završnicu, pa je opet taj film široko hvaljen i priznat.

Takođe, pohvalio bih i razrešenje. Iako mnogi tvrde da je kraj prilično predvidiv, meni nije uopšte, i plot tvist na kraju me je prilično iznenadio.

Rajt je ovaj film nazvao svojim ličnim omažom filmovima šezdesetih i uopšte celom tom periodu, ali je doneo pametnu odluku da ne veliča i ne romantizuje to vreme, nego prikaže svu njegovu surovost i kako su veliki gradovi gutali mlade devojke koje su jurile za svojim snovima. Mnogi će okaraterisati ovaj film kao isuviše mračan i depresivan, ali ja smatram da je to prosto realna slika društva, ne samo šezdesetih, nego nažalost i našeg savremenog.

Oseća se snažno prisustvo gialo filmova, koji su očito izvršili snažan uticaj na Rajta, naročito na remek-delo Darija Arđenta, Suspiria. Očita je sličnost između premisa ova dva filma. U oba filma imamo mladu i naivnu devojku koja dolazi u veliki grad u potrazi za ispunjenjem sna, a zatiče smrt i užas. “Last night in Soho” bih takođe uporedio sa “Mulholland DriveDejvida Linča, ali i sa vrlo potcenjenim filmskim ostvarenjem Nikolasa Vindinga Refna, “The Neon Demon”.

Vizuelno, film “Last night in Soho” prosto očarava i opčinjuje. Crvena svetla u Elinoj gostinskoj sobi su hipnotišuća, ali i ambijent šezdesetih je tako magično snimljen da jednostavno poželiš, poput Eli, da uskočiš u to doba. Čak bih se usudio reći da su boje jedna od glavnih uloga u ovom filmu. Sve pohvale za direktora fotografije, Čung-hon Čunga, inače čestog saradnika legendarnog južnokorejskog režisera Park-čan Vuka, te ne čudi da je ovaj film vizuelno toliko magičan. Mislim da je on najbolji izbor za ostvarenje Rajtove umetničke vizije.

Glumačka ekipa je odlično uradila posao. Najpoznatije ime ovde je verovatno Anja Tejlor-Džoj, glumica koja je u poslednjih par godina ostvarila ogromnu popularnost, a ponajviše zahvaljujući svom fantastičnom performansu u vrhunskoj dramskoj mini-seriji “The Queen’s Gambit”. Ovde je uistinu odlična. Njen lik Sendi je istovremeno fatalan, ali i jako tragičan. Simbol mnogih žena koji završe kao roblje i žrtve muškaraca. A Anja uspeva da je iznese na vrlo upečatljiv način da samo svojim facijalnim ekspresijama iznosi emocije svog lika.

Ipak, za mene lično, najveća zvezda ovog filma je Tomasin Makenzi, mlada glumica koju sam u ovom ostvarenju prvi put gledao i oduševila me je. Sjajno prenosi svoje emocije tokom čitavog filma, počev od njenog ushićenja prelaskom u njene omiljene šezdesete, do sve većeg straha i paranoje koja je hvata u drugoj polovini filma, a koju je Tomasin dočarala tako autentično da i gledaoce počinje da hvata strah i panika.

Od sporednih uloga pohvalio bih naročito Met Smita, koji briljira u negativnoj ulozi i iskreno ga mrziš dok ga gledaš, kao i veliku Dajanu Rig (široj publici verovatno najpoznatija u ulozi Olene Tajrel u “Game of Thrones“), koja je nažalost preminula vrlo brzo nakon završetka snimanja filma, te je film i posvećen njoj. Smatram da je svoj filmski oproštaj napravila u velikom stilu.

Ocene

Drama
Psiho triler
Misterija
Vizuelan izgled
Režija
Scenario
Gluma
Muzika

Ukupan zbir i utisak

Vizuelno i estetski očaravajuć, sa odličnom glumačkom postavom, Edgar Rajt uspeva da donese istinsku poslasticu za sve ljubitelje filmske umetnosti, ali i da prikaže jednu mračnu i surovu priču o tome kako se san može lako preobratiti u košmar. Jedan od najboljih filmova godine.

4.6

Koliko biste vi dali zvezdica ovom filmu/seriji?

Kliknite na zvezdicu od 1 do 5 i glasajte!

Prosečan rejting... 4.5 / 5. Ukupno glasova: 2

Nema glasova još uvek! budi prvi i oceni.

Ostavite komentar preko Facebook-a

Responses

Your email address will not be published.

O autoru teksta

Najnovije recenzije / novosti

Režiseri
Igor Gligorijević

Neil Jordan (1950-)

Neil Jordan Nil Džordan (Neil Jordan) je irski scenarista i režiser, koji se proslavio kultnim “The Crying Game” iz 1992. godine, filmom koji je hrabro

Pročitaj više »
Filmovi
Igor Gligorijević

Hannah and Her Sisters (1986)

Hannah and Her Sisters “Hannah and Her Sisters” donosi nam priču o tri sestre, bliske, ali veoma različitih karaktera. Hana je talentovana glumica, koja napušta

Pročitaj više »
Režiseri
Igor Gligorijević

James Mangold (1963-)

Džejms Mangold Džejms Mangold, američki režiser, scenarista i producent, nema za sobom naročito bogatu filmografiju, ali su neki naslovi na kojima je radio stekli popriličnu

Pročitaj više »
Režiseri
Movie hipster

Celine Sciamma (1978-)

Celine Sciamma Selin Sijama (Celine Sciamma) je francuska rediteljka i scenaristkinja, čiji filmovi se bave temama rodnog identiteta, jednakosti, potrazi za sobom, seksualnosti i ženskim

Pročitaj više »

Pratite nas na društvenim mrežama

Trenutno popularno

Elvis
Stranger Things 4
The Witcher: Season 2

Upadajte na naš NEWSLETTER

pozdrav

Napravite profil i prodružite nam se na MOVIE TALKS privatnoj društvenoj mreži namenjenoj za filmofile!

movie-talks-community-logo

Login to your account