Hostel trilogija

Hostel

Eli Rot i Kventin Tarantino donose jednu od najkontroverznijih, najšokantnijih, ali i najoriginalnijih horor priča snimljenih u 21 veku, Hostel. Priča čije scene dugo nećete moći da zaboravite. Ali takođe, priča sa odličnom poentom i porukom.

U daljem delu teksta donosim vam osvrt na celu trilogiju pojedinačno.

Hostel (2005)

Radnja prvog filma trilogije prati trojicu mladića, Pakstona, Džoša i promiskuitetnog Olija, koji zajedno putuju evropom u potrazi za zabavom i seksom. U jednoj od zemalja, naleću na misterioznog mladića Aleksa, koji se predstavlja kao evropski makro i ubeđuje ih da pođu u jedan hostel u Slovačkoj gde će, po njegovoj tvrdnji, naići na jako dobre ženske za provod.

Premisa i prva polovina filma deluje kao tipična američka romantična komedija, gde se naizgled ništa posebno ne dešava, sem što se tri napaljena muškarca seksaju. Ali prava priča počinje sa njihovim dolaskom u hostel, kada misteriozno počinju da nestaju jedan po jedan. Od tog trenutka film se iz romantične komedije pretvara u psihološki triler, da bi na kraju postao pravi horor.

Dobijam mnogo novca za tebe i to te čini mojom kurvom.

Film “Hostel” mnogi svrstavaju u torture porn koji nema poente sem nasilja radi nasilja, ali ja se ne bih sasvim složio sa tim. Tačno je da su neke scene jako brutalne i mučne za stomak (te scene između ostalog sadrže sečenje prstiju, vađenje udova, očnih jabučica itd.), ali te scene nisu ništa brutalnije od onih u “Saw” franšizi, koja ima kultni status među poštovaocima horor žanra, pa zašto bi onda ovaj film zbog toga bio omražen.

Ako me ubiješ uništiće ti život. Svaki put kada zatvoriš oči videćeš me. Biću u tvojim noćnim morama svake noći, ceo tvoj život. Ja ću ga upropastiti.

Takođe, uprkos brutalnosti tih scena, smatram da akcenat nije stavljen toliko na njih koliko na psihološki aspekat filma, stanje likova tokom mučenja, animalnosti u ljudskoj prirodi koja se posebno vidi u samoj završnici filma, koja jeste pomalo kliše i holivudska, ali je odlično urađena. Poslednjih petnaestak minuta filma krasi snažna psihološka napetost, čemu svakako doprinosi i naelektrisana muzika.

Slično kao u “Srpskom filmu“, i ovaj film može se protumačiti kao metafora kapitalističkog društva. Ovde imamo bogataše koji radi svog ličnog uživanja eksploatišu siromašne osobe oduzimajući im sve. Odsecanje njihovih udova je po meni metafora za oduzimanje nižoj klasi prava na ugodan život, dok se moćnici sa druge strane obogaćuju upravo zahvaljujući tim istim udovima koji danonoćno rade za njih.

Više volim da jedem rukama. Verujem da su ljudi izgubili odnos sa hranom. Oni ne misle “ovo je nešto što je umrlo da ja ne bih ostao gladan.” Sviđa mi se ta veza sa nečim što je umrlo zbog tebe. To više cenim.

Međutim, film bi mogao imati i drugo značenje, a to je što su žrtve mladi oholi Amerikanci koji su došli u Evropu da se razmeću. Uzmimo u obzir da su Amerikanci ti koji već pola veka unazad eksploatišu siromašne zemlje. Ovaj film bi mogao metaforički predstavljati osvetu siromašne Evrope toj istoj oholoj Americi koja daje sebi pravo da radi šta joj se prohte.

U svakom slučaju, šta god bila metafora ovog filma, Eli Rot je napravio jedno zaista izuzetno ostvarenje. Želeo bih posebno da pohvalim njegovu režiju i atmosferu koju postepeno gradi kroz film. Njegova izuzetna režija, kao i vešto napisan scenario koji do kraja drži gledaoce na ivici napetosti čini ovaj film toliko dobrim i originalnim.

Funfact: U jednoj sceni u kameo ulozi se pojavljuje i Rotov idol, legendarni japanski režiser Takaši Mike.

9/10

Hostel: part II (2007)

Drugi film vodi nas u Rim, gde tri glavne junakinje ovog filma, Bet, Vitni i Lorna, odlaze na zajedničko putovanje. Tu se susreću sa fatalnom ruskom lepoticom Aksel (koja deluje kao da se loži na Bet) i ubeđuje ih da pođu sa njom u hostel u Slovačkoj.

Premisa deluje identično kao ona iz prvog dela, s tim što su glavnim likovima promenili pol, ali to je samo naizgled tako. Ono što ovaj nastavak čini tako svežim u odnosu na prvi deo je što ovde imamo i prikaz ugla onih koji nasilje čine.

Dok su u prvom delu ti bogataši predstavljeni kao čudovišta bez savesti, ovde ih bliže upoznajemo i shvatamo da su to obični ljudi kao bilo ko od nas. Zanimljiva mi je scena u kojoj bogataši dobijaju preko telefona “ponudu” za žrtve, dok u isto vreme uživaju sa svojom porodicom. Prosto se zapitaš šta to nije u redu sa njima i šta im to fali u životu kada su sposobni da učine takav užas drugim ljudskim bićima?

Jako mi se dopao kontrast između dva, da kažem, negativaca u ovom delu, Stjuarda i Toda. Stjuard deluje tokom celog filma kao da se premišlja, kao da oseća grižu savest zbog onog što planira da učini. Dok Tod nasuprot njemu deluje kao pravi psihopata koga zabavlja mučenje i ubijanje ljudi. Ali (sledi manji spojler sad) kada dođe trenutak da ubiju, Tod shvata da nije sposoban da to uradi, dok Stjuard pokazuje da je on ustvari psihopata i sa uživanjem se sprema da dokrajči svoju žrtvu. Taj obrt mi se izuzetno dopao, jer pokazuje ljudsku prirodu i da mi do izvesnog trenutka ne znamo na šta smo sve sposobni.

Ovaj deo nema previše brutalnosti i ovde je akcenat stavljen više na ljudsku psihologiju. Ali one brutalne scene kojih ima u filmu su prilično brutalne. Tu posebno mislim na scenu sa kadom, koja je jedna od najstravičnijih i najkul scena koje sam video. Sve pohvale za grafički prikaz te scene koja ostavlja jako realan utisak.

Završnica je sjajna. Čak i bolja od završnice u prvom delu. Ne bih previše da dužim o tome da ne bih spojlao onima koji nisu gledali, ali obrt na kraju je meni bio skroz neočekivan i baš mi se dopao.

Uz Rotovu režiju i scenario koji su na jednako dobrom nivou kao i u prethodnom filmu, želeo bih posebno da pohvalim glumačke performanse, a naročito Loren Kristinu German i Rodžera Barta koji, rekao bih, nose ceo film.

Ovaj nastavak je potvrda da i horor nastavci mogu biti jednako dobri kao originali, ako ga odradiš kako treba bez ponavljanja formule iz prethodnog dela. Rot je to znao i uspešno odradio zadatak.

Funfact 2: Jednog od bogatih mučitelja igra i italijanski režiser Ruđero Deodato, autor legendarnog filma Cannibal Holocaust. Ironično igra kanibala.

8,5/10

Hostel part III (2011)

Kako uništiti odličnu horor franšizu? Pogledajte ovaj film da to saznate.

Radnja nas ovaj put vodi u Las Vegas gde četiri momka proslavljaju momačko veče jednog od njih. Kada jedan iz društva naglo nestaje, ostali kreću u potragu za njim. Potraga ih vodi do tajnog društva koja muči i ubija ljude iz zabave.

Čim sam video da Eli Rot nije režirao ni pisao scenario za ovaj deo znao sam da neće biti dobro, ali nisam ni mogao da naslutim da će biti ovoliko smeće.

Film je katastrofa u svakom aspektu. Odluka da se radnja premesti iz Slovačke u Ameriku je jako loša. Nemaš osećaj da je ovo Hostel film, već još jedan u nizu glupih američkih horora. Političke metafore koje su krasile prva dva dela su ovde potpuno odsutne i sadističko nasilje prisutno ovde nema nikakvu poentu ni smisao.

Scenario je potpuno idiotski napisan. Toliko rupa, nelogičnosti i nebuloza ima u priči da ih ni na prstima obe ruke ne bih mogao nabrojati. Da ne pričam o glumi koja je očajno loša i osećam blam dok ih gledam kako pokušavaju da glume. Ma ne želim više da pišem o ovom delu. Prva dva dela preporučujem pod obavezno svim ljubiteljima horor žanra, dok treći deo, koji po meni blage veze nema sa Hostelom, zaobiđite u širokom luku.

1/10

Preporuka Autora:

Koliko biste vi dali zvezdica ovom filmu/seriji?

Kliknite na zvezdicu od 1 do 5 i glasajte!

Prosečan rejting... 4 / 5. Ukupno glasova: 6

Nema glasova još uvek! budi prvi i oceni.

Ostavite komentar preko Facebook-a

Responses

Your email address will not be published.

O autoru teksta

Najnovije recenzije / novosti

Filmovi
Igor Gligorijević

Hannah and Her Sisters (1986)

Hannah and Her Sisters “Hannah and Her Sisters” donosi nam priču o tri sestre, bliske, ali veoma različitih karaktera. Hana je talentovana glumica, koja napušta

Pročitaj više »
Režiseri
Igor Gligorijević

James Mangold (1963-)

Džejms Mangold Džejms Mangold, američki režiser, scenarista i producent, nema za sobom naročito bogatu filmografiju, ali su neki naslovi na kojima je radio stekli popriličnu

Pročitaj više »
Režiseri
Movie hipster

Celine Sciamma (1978-)

Celine Sciamma Selin Sijama (Celine Sciamma) je francuska rediteljka i scenaristkinja, čiji filmovi se bave temama rodnog identiteta, jednakosti, potrazi za sobom, seksualnosti i ženskim

Pročitaj više »
Filmovi
Movie hipster

Allure (2017)

Allure (2017) Sama sam. Ja sam potpuno sama. I u redu je oko toga. Biće mi sve u redu. Debitantski film braće Karlosa i Džejsona

Pročitaj više »

Pratite nas na društvenim mrežama

Trenutno popularno

Elvis
Stranger Things 4
The Witcher: Season 2

Upadajte na naš NEWSLETTER

pozdrav

Napravite profil i prodružite nam se na MOVIE TALKS privatnoj društvenoj mreži namenjenoj za filmofile!

movie-talks-community-logo

Login to your account